Eneseanalüüs digimaailmas


Eneseanalüüs

1. Kutsealases kaasamises on minu tase tabeli järgi B2. Suhtlusvahenditena kasutan ma kõige enam telefoni ja arvutit. Arvutit kasutan suhtlusvahendina enam just meili kirjutamisel. Telefonis aga kasutan rakendustest: Whatsappi, Messengeri, Instagrami ja Facebooki. Pean neid väga olulisteks, sest läbi nende liigub info kõige kiiremini. Tänapäeval on kõikidel inimestel suuremas osas ikkagi internet olemas kogu aeg, ning siis saab olla kindel, et vastus saabub kiiremini. Enda tulevasel erialal on esmatähtis ikkagi meil, et lastevanemate ja asutustega suhelda.
2. Professionaalses koostöös on minu tase B2. Näitena saan tuua kohe edidaktikumi, millega tutvusin kooli tulles. Ideaalne koht, kus õppejõud saavad jagada informatsiooni aine kohta üleüldiselt. Kodutööd, nende kommentaarid jne. Kindlasti palju parem kui moodle. Samuti tuleb kasuks ka Google docsi ja powerpointi kasutamine, mis teeb grupitööde tegemise palju palju lihtsamaks.
3. Praktiline tagasisidestamine on minu tase tabeli järgi A2. Selle erialaga seoses olen hakanud rohkem huvi tundma tehnoloogia vastu ja saanud ka rohkem tuttavaks uute võimalustega. Tagasisidestamise põhimõtted on mul selged ja arvan, et oskan tagasisidestada ka nii, et teistele on see arusaadav.
4. Kestvas digitaalses professionaalses arengus olen ma tase B1. Internet on suurepärane koht kust leida erinevaid allikaid. See nõuab ka oskust, et kuidas otsida.
5. Digitaalsetes ressursside valikus olen tase B1. Oskan aru saada kas leitud allikad on usaldusväärsed ning vastavad ka laste eale, kui soovin oma töös midagi kasutada.
6. Digitaalsete ressursside loomises ja muutmises olen tase A1. Digitaalseid ressursse ma veel ise luua ei oska, aga kasutada oskan juba üht-teist.
7. Digitaalsete ressursside haldamises, kaitsmises ja jagamises olen tase B1. Olen teadlik kuidas enda tööd kaitsta, kui ligipääsu keelata. Alati kui jagan või postitan midagi, siis veendun, et see oleks turvaline paik kus seda teha.
8. Õpetamises olen tase A2. Olen kursis erinevatest võimalustest, näiteks robotitest, aga ise õpetada kasutamist teistele veel ei oska. See nõuaks rohkem praktikat. Kuigi saaks ka manuaali lugedes selgeks ma usun.
9. Juhised, olen tase B1. Õpetajate ja kursuse kaaslasetega suhtlemiseks kasutan tavaliselt Facebooki, emaili või Google drive.
10. Koostööõppes olen tase A1. Kogemus puudub digilahenduste rakendamisel, aga ei tea mis tulevik toob. Kõike tahaks ju proovida ja katsetada.
11. Isereguleerivas õppes olen tase A2. Igapäevaselt kasutan Google kalendrit enda päeva lihtsustamiseks. Kogu päeva graafik kajastub mul seal, mis on hea selleks, et midagi ära ei unustaks.
12. Hindamisstrateegiates olen tase A2. Praeguseni ei ole olnud põhjust ega võimalust kedagi hinnata. Ise ennast aga saan hinnata igapäevaselt praktikas. Näen enda arenguruumi, et mida peaks arendama ja mis on juba hästi.
13. Tõendite analüüsis olen tasemel A1.
14. Planeerimisel ja tagasiside andmisel olen tasemel A1. Tagasiside andmisega on veel vähe kogemusi.
15. Kättesaadavuses ja kaasamises olen tasemel A1. Igas töövaldkonnas tuleb aina rohkem kasutusele digivahendeid. Mis tähendab aga seda, et koolitustel käimine on lausa kohustuslik, muidu ei saa varsti hakkama. Mis aga puudutab lapsi, siis muidugi on tore, et lastele tutvustatakse erinevaid võimalusi digimaailmas, aga kas see on ka esmatähtis, seda ma õigeks ei pea. Kursis peab neid muidugi hoidma, aga lasteaia eas laps võiks rohkem tegeleda loovuse ja mängimisega. Küll ta jõuab digivahenditega ka tegeleda.
16. Isikustamine ja eripärasused olen tase A2. Digipädevuste jagamise kogemus lastega puudub. Aga kuna iga laps on nii erineva ja võtab uut informatsiooni erinevalt, siis kindlasti on iga lapsega omamoodi kogemus digipädevusi õppida.
17. Õpilaste aktiivses kaasamises olen tase B2. Olen lastega koos töötanud ja kogemuste põhjal kaasamisega probleeme ei olnud.
18. Meediapädevus ja informatsioon, olen tase A1. Lastega töötades kasutan kindlaid lehekülgi, mida olen eelnevalt ka üksi läbi vaadanud, et mitte üllatuste ohvriks hiljem saada.
19. Digitaalne kommunikatsioon ja koostöö, olen tase B2. Kõige paremaks vahendiks koostöö tegemisel on Google drive, kus saab samal ajal ka vestelda. Aga muud informatsionni on hea jagada läbi Messengeri. Jõuab kiirelt kohale ja saab kiirelt vastuse.
20. Digitaalse sisu loomine, tase A2. Otseselt lastega puudub mul kogemus digitaalse sisu loomise valdkonnas, aga oma koolitööd proovin alati vormistada õigesti. Viitamised ja autoriõigused paigas.
21. Vastutustundlik kasutamine, tase B1. Kuna ma ei ole digivahenditega väga mina peal, siis pigem olen nendega ettevaatlik. Kasutan ja teen nii palju kui oskan. Muidugi kui see vahend on minu isiklik, siis katsetan rohkem. Lastega seos digivahenditega puudub.
22. Digitaalprobleemide lahendamine, olen tase A1. Just sellepärast, et puudub kogemus digitaalprobleemide lahendamisega. Midagi on, siis palun kohe kellegi spetsialisti abi.

Eneseanalüüsi oli hea teha selleks, et aru saada mis tasemel ma olen. Midagi üllatusena ei tulnud, sest teadsin enda taset. Tean ka seda, et pean kindlasti end selles valdkonnas arendama, kuna see on väga kiirelt arenev valdkond. Pigem tasub ajaga kaasas käia, kui maha jääda ja siis mitte midagi osata. Maailm areneb aina rohkem sinna suunas, kus asjad digitaliseeritakse, kasutusele tulevad igas valdkonnas robotid ja digivahendid vallutavad maailma. Olen valmis end selles valdkonnas arendama, sest see on nii põnev. Mida kõike ei saa digimaailmas teha.





Kommentaarid