Eneseanalüüs
1. Kutsealases kaasamises on
minu tase tabeli järgi B2. Suhtlusvahenditena kasutan ma kõige enam telefoni ja
arvutit. Arvutit kasutan suhtlusvahendina enam just meili kirjutamisel. Telefonis
aga kasutan rakendustest: Whatsappi, Messengeri, Instagrami ja Facebooki. Pean
neid väga olulisteks, sest läbi nende liigub info kõige kiiremini. Tänapäeval
on kõikidel inimestel suuremas osas ikkagi internet olemas kogu aeg, ning siis
saab olla kindel, et vastus saabub kiiremini. Enda tulevasel erialal on
esmatähtis ikkagi meil, et lastevanemate ja asutustega suhelda.
2. Professionaalses koostöös
on minu tase B2. Näitena saan tuua kohe edidaktikumi, millega tutvusin kooli
tulles. Ideaalne koht, kus õppejõud saavad jagada informatsiooni aine kohta
üleüldiselt. Kodutööd, nende kommentaarid jne. Kindlasti palju parem kui moodle.
Samuti tuleb kasuks ka Google docsi ja powerpointi kasutamine, mis teeb
grupitööde tegemise palju palju lihtsamaks.
3. Praktiline tagasisidestamine
on minu tase tabeli järgi A2. Selle erialaga seoses olen hakanud rohkem huvi
tundma tehnoloogia vastu ja saanud ka rohkem tuttavaks uute võimalustega. Tagasisidestamise
põhimõtted on mul selged ja arvan, et oskan tagasisidestada ka nii, et teistele
on see arusaadav.
4. Kestvas digitaalses
professionaalses arengus olen ma tase B1. Internet on suurepärane koht kust
leida erinevaid allikaid. See nõuab ka oskust, et kuidas otsida.
5. Digitaalsetes ressursside valikus
olen tase B1. Oskan aru saada kas leitud allikad on usaldusväärsed ning
vastavad ka laste eale, kui soovin oma töös midagi kasutada.
6. Digitaalsete ressursside loomises
ja muutmises olen tase A1. Digitaalseid ressursse ma veel ise luua ei oska,
aga kasutada oskan juba üht-teist.
7. Digitaalsete ressursside
haldamises, kaitsmises ja jagamises olen tase B1. Olen teadlik kuidas enda
tööd kaitsta, kui ligipääsu keelata. Alati kui jagan või postitan midagi, siis
veendun, et see oleks turvaline paik kus seda teha.
8.
Õpetamises olen tase A2. Olen kursis erinevatest
võimalustest, näiteks robotitest, aga ise õpetada kasutamist teistele veel ei
oska. See nõuaks rohkem praktikat. Kuigi saaks ka manuaali lugedes selgeks ma
usun.
9. Juhised, olen tase B1.
Õpetajate ja kursuse kaaslasetega suhtlemiseks kasutan tavaliselt Facebooki,
emaili või Google drive.
10. Koostööõppes olen tase
A1. Kogemus puudub digilahenduste rakendamisel, aga ei tea mis tulevik toob.
Kõike tahaks ju proovida ja katsetada.
11. Isereguleerivas õppes
olen tase A2. Igapäevaselt kasutan Google kalendrit enda päeva lihtsustamiseks.
Kogu päeva graafik kajastub mul seal, mis on hea selleks, et midagi ära ei
unustaks.
12. Hindamisstrateegiates
olen tase A2. Praeguseni ei ole olnud põhjust ega võimalust kedagi hinnata. Ise
ennast aga saan hinnata igapäevaselt praktikas. Näen enda arenguruumi, et mida
peaks arendama ja mis on juba hästi.
13. Tõendite analüüsis olen tasemel A1.
13. Tõendite analüüsis olen tasemel A1.
14. Planeerimisel ja tagasiside
andmisel olen tasemel A1. Tagasiside andmisega on veel vähe kogemusi.
15. Kättesaadavuses ja kaasamises
olen tasemel A1. Igas töövaldkonnas tuleb aina rohkem kasutusele digivahendeid.
Mis tähendab aga seda, et koolitustel käimine on lausa kohustuslik, muidu ei
saa varsti hakkama. Mis aga puudutab lapsi, siis muidugi on tore, et lastele
tutvustatakse erinevaid võimalusi digimaailmas, aga kas see on ka esmatähtis,
seda ma õigeks ei pea. Kursis peab neid muidugi hoidma, aga lasteaia eas laps
võiks rohkem tegeleda loovuse ja mängimisega. Küll ta jõuab digivahenditega ka
tegeleda.
16. Isikustamine ja eripärasused
olen tase A2. Digipädevuste jagamise kogemus lastega puudub. Aga kuna iga laps
on nii erineva ja võtab uut informatsiooni erinevalt, siis kindlasti on iga
lapsega omamoodi kogemus digipädevusi õppida.
17. Õpilaste aktiivses kaasamises
olen tase B2. Olen lastega koos töötanud ja kogemuste põhjal kaasamisega
probleeme ei olnud.
18. Meediapädevus ja
informatsioon, olen tase A1. Lastega töötades kasutan kindlaid lehekülgi,
mida olen eelnevalt ka üksi läbi vaadanud, et mitte üllatuste ohvriks hiljem
saada.
19. Digitaalne kommunikatsioon ja
koostöö, olen tase B2. Kõige paremaks vahendiks koostöö tegemisel on Google
drive, kus saab samal ajal ka vestelda. Aga muud informatsionni on hea jagada
läbi Messengeri. Jõuab kiirelt kohale ja saab kiirelt vastuse.
20. Digitaalse sisu loomine,
tase A2. Otseselt lastega puudub mul kogemus digitaalse sisu loomise
valdkonnas, aga oma koolitööd proovin alati vormistada õigesti. Viitamised ja
autoriõigused paigas.
21. Vastutustundlik kasutamine,
tase B1. Kuna ma ei ole digivahenditega väga mina peal, siis pigem olen nendega
ettevaatlik. Kasutan ja teen nii palju kui oskan. Muidugi kui see vahend on
minu isiklik, siis katsetan rohkem. Lastega seos digivahenditega puudub.
22. Digitaalprobleemide
lahendamine, olen tase A1. Just sellepärast, et puudub kogemus
digitaalprobleemide lahendamisega. Midagi on, siis palun kohe kellegi
spetsialisti abi.
Eneseanalüüsi oli hea teha selleks, et aru saada mis tasemel ma olen.
Midagi üllatusena ei tulnud, sest teadsin enda taset. Tean ka seda, et pean
kindlasti end selles valdkonnas arendama, kuna see on väga kiirelt arenev
valdkond. Pigem tasub ajaga kaasas käia, kui maha jääda ja siis mitte midagi
osata. Maailm areneb aina rohkem sinna suunas, kus asjad digitaliseeritakse,
kasutusele tulevad igas valdkonnas robotid ja digivahendid vallutavad maailma. Olen
valmis end selles valdkonnas arendama, sest see on nii põnev. Mida kõike ei saa
digimaailmas teha.
Kommentaarid
Postita kommentaar