Õppetegevus



Õppetegevus



Õppetegevuse valdkond: Mina ja keskkond

Õppijate vanus ( sihtrühm) - 5-7 aastased.

Tegevuse teema- Teemaks on materjalid ( puit, nahk, tekstiil ja savi ).

Tegevuseks vajalikud IKT vahendid ja muud- Tahvelarvuti ja QR koodi app.


EESMÄRGID

Üldeesmärk: Eesmärgiks on tutvustada lastele erinevaid materjale meie ümber. Et nad saaksid teada mis materjalist on mööbel, mänguasjad, kaunistused, riided. Eesmärgiks on ka oskus koostööks rühmakaaslastega. 

Mina ja keskkond: Laps tutvub erinevate materjalidega meie ümber.

Keel ja kõne: Laps teab materjale ja oskab neid nimetada.

Matemaatika: Laps oskab käsitleda tahvelarvutit, et saada kätte QR kood.

Liikumine: Laps oskab koos teiste lastega liikuda punktist punkti.


I SISSEJUHATUS

Hommikuring algab traditsiooniliselt tervitus salmiga. Eelnevalt palub õpetaja ühel lapsel öelda kas parem, vasak või keskel. Seejärel pistab õpetaja käe riidest kotti ja võtab vastavalt lapse öeldud suuna. Värviks osutus kollane ring, mis tähendab sosinal rääkimist. Kotis on ka punane ring, mis on ilma hääleta ja roheline ring mis on tavalise häälega. Tervitusluuletus loetakse kõik koos sosinal ette. Järgmisena tutvustab õpetaja järgmist tegevust, milleks on QR koodid, mille abil saada teada mis on tänase päeva teemaks/ tegevuseks.

II PÕHIOSA

Esmalt kordame lastega üle kuidas tahvelarvutit kasutada, hoida ja jagada teiste lastega. QR koode oli toas piisavalt, et iga laps saaks ühe iseseisvalt tuvastada koos tahvelarvutiga. Eelnevalt oli õpetaja rühma  esimesse tuppa ära peitnud QR koodid, milles olid vihjed sees. QR koodide taga oli peidus pilte: puidust, savist, tekstiilist, savist ja nahast. Seejärel koguneti uuesti kokku hommikuringi ja õpetaja lasi lastel pakkuda, et mis nad arvavad, mis teemaks võis tulla. Kui koos arutades saadi vastuseks erinevad materjalid, siis jätkus mäng tagatoas, kus oli Qr koodide taga peidus ainult puidust esemed ( saunapink, palkmaja, pannilabidas, puidust auto jms ). See tähendas seda, et tänasel päeval ning kogu nädala teemaks on puit. Igale nädalale on oma materjal.

III LÕPETAV OSA

Tagasiside ringiks üalus õpetaja lastel rääkida mis neile meeldis selle tegevuse juures kõige rohkem ja mis üldse ei meeldinud. Lastele pakkus suurt huvi tahvelarvuti käsitlemine ning pilt mis tuli koodist välja. Nende jaoks uus ja üllatav kogemus. Tagasisidest tuli ka välja see, et nad tahaksid kindlasti veel midagi seesugust teha. Seejärel õpetaja tänas lapsi kaasa mõtlemast ja tegutsemast ja kiitis neid tubli töö eest.

Kommentaarid